top of page
  • Agnieszka Kaźmierczak

7 pomysłów na zwiększenie zasięgów na TikToku



TikTok to jedno z najmłodszych mediów społecznościowych dostępnych na rynku. Opiera się głównie na publikowaniu treści wideo. Aby jednak nasz profil miał szansę się wybić, publikowane treści nie mogą być tylko i wyłącznie dziełem przypadku czy opierać się głównie na panujących trendach. Jak zwiększyć zasięgi i widoczność naszego konta na TikToku? Przedstawiam wam 7 pomysłów na to, jak to zrobić.


Zacznijmy od tego, że większość wideo, które widzimy na platformie TikTok nie jest dziełem przypadku. To wyreżyserowane filmy, które są przemyślane i często opierają się na gotowym scenariuszu.


1. Nazwa użytkownika

Zanim jednak zaczniemy cokolwiek nagrywać, zacznijmy od chwytliwej, prostej i zapadającej w pamięć nazwy użytkownika. Jeśli jednak twoje imię i nazwisko jest kojarzone z tobą jako marką osobistą, ok niech będzie to twoje imię i nazwisko. Dopieść profil uzupełnieniem bio oraz dobrym zdjęciem profilowym, które przyciągnie uwagę. Pamiętaj, że jeśli w bio chcesz zawrzeć więcej niż jeden link, a nie ma na to miejsca, możesz wykorzystać sztuczkę z linktree.


2. Dobre wejście

Słyszeliście powiedzenie, że liczy się dobre, pierwsze wrażenie? No właśnie. Na TikToku to pierwsze 1-2 sekundy filmu. Ważne jest zainteresowanie odbiorcy teraz, już, od razu. Nie tracimy czasu na "cześć, dzień dobry, witajcie". Walimy od razu tematem filmu, czymś chwytliwym, np. "jeeeeezu, co ja narobiłam", "przypał na weselu", "5 pomysłów na weselny outfit" itd. Następnie możecie szybko się przedstawić, powiedzieć czym się zajmujecie i zachęcić do zaobserwowania profilu. W dalszej części filmu lecimy z tym, czego dotyczy temat.



3. Pomysł na film

No dobra, ale zanim cokolwiek nagramy, powinniśmy przemyśleć temat i spisać scenariusz / kwestie, które chcemy poruszyć. Owszem, zdarzają się filmy kręcone na spontanie, ale zdecydowana większość z nich jest dopracowana, przemyślana i wcześniej przygotowana. Pamiętajmy, że TikTok opiera się na filmach i twórcy aplikacji chcą, abyśmy jak najwięcej czasu spędzali na konsumowaniu tam treści, dlatego zalecane jest, by publikowany film miał więcej niż minutę.


4. Trendy i nasze treści

Opieranie profilu tylko i wyłącznie na trendach może się udać, ale niekoniecznie przyciągnie do nas na stałe odbiorców. Zalecane jest, by treści mieszać - raz nakręcić trend i wymieniać go na zmianę z treściami, które publikować chcemy. Co publikować? Najlepiej sprawdzają się tematy, które są "wiecznie żywe"/ "uniwersalne', czyli przepisy, porady kosmetyczne czy porady dotyczące gospodarstwa domowego. Jeśli jesteś fotografem - tipy dotyczące fotografii. Kręcenie trendów sprawdzi się może na tydzień, góra dwa, po czym dany trend przemija i w jego miejsce pojawia się nowy.


5. Poradnik? Zrób to z głową

Jeśli publikujesz wideo, w którym mówisz o, np. 3 sposobach na przypaloną patelnię, pamiętaj o wstępie (o którym mowa wyżej) oraz o tym, by najmocniejszy punkt, który chcesz wymienić podać jako pierwszy lub jako ostatni (ale w tym przypadku powiedz widzom, że najlepsze na koniec, więc oglądaj do końca).


6. Wzywanie do działania

W filmie możesz poprosić o komentarz w temacie, zachęcić do zaobserwowania profilu czy zachęcenia do tego, że jeśli film się podobał, kliknij w serduszko. Ważna uwaga - jeśli chcesz zachęcić do zaobserwowania konta, wspomnij o tym już na początku filmu, po podaniu jego tematyki, zanim jeszcze trzymasz uwagę większości widzów.


7. Złapało? Ciągniemy to dalej!

Jeśli nagle twój film złapał i nabija wyświetlenia, kolejnym krokiem powinno być nagranie podobnego, w tej samej tematyce, w podobnym stylu i puszczenie go jako rozbudowanie tematu/ jako część 2/ jako backstage pracy.


I na koniec jeszcze bonus - uważaj na kontrowersje. Owszem, one mogą budować nam zasięgi i komentarze, ale może pojawić się też hejt.


Dziękuję za lekturę! Pamiętaj, aby zaobserwować mnie na:



Postaw wirtualną kawę i wspomóż wydanie kolejnej książki



bottom of page