top of page
  • Agnieszka Kaźmierczak

Filmy na TikTok, Instagram oraz rolki. Popełniasz ten błąd?


Przedstawiasz się na początku, a może na końcu filmu? A może nie robisz tego wcale? Pogadajmy nieco o filmikach...


Jak zwiększać liczbę swoich obserwujących?

Jeżeli dysponujesz budżetem, od razu możesz ustawić płatne reklamy z nakierowaniem na zdobywanie nowych obserwujących. Zakładam jednak, że jesteś na początku swojej internetowej drogi i liczysz każdy grosz, a na dobrym ustawieniu płatnej reklamy znasz się średnio, więc po co przepalać budżet?


Przede wszystkim, zanim nagramy jakikolwiek film czy rolkę, musimy go sobie bardzo dokładnie przemyśleć i najlepiej spisać na kartce kwestie, które chcemy w nim poruszyć. Film zaczynamy od krótkiego, chwytliwego przedstawienia tematu, np. "5 pomysłów na budżetowe dekoracje weselne".


Następnie przechodzimy do krótkiego przedstawienia się i zachęcenia widza do zaobserwowania naszego profilu po więcej tego typu treści. Zachęcenia do obserwowania nie zostawiamy na koniec filmu, bo nie każdy widz dociera do końca naszego materiału.


Zachęcenie do obserwowania profilu może pojawiać się co 2/3 filmy, nie musi w każdym, bo widza może to denerwować. Zamiast tego możesz odsyłać go na swój profil, gdzie np. znajduje się część 1 danego tematu, jeśli był podzielony na PART 1, PART 2, PART 3 lub po prostu zachęcić go do odwiedzenia profilu i obejrzenia innych, podobnych treści.



Jak zachęcić do reakcji?

Jak nie powiesz wprost, to się nie domyślą. W poście, w filmie, jeśli zależy ci na komentarzach czy reakcjach, zadawaj na koniec pytanie "co myślicie o tej aranżacji? lub "czy zrobilibyście tak samo czy inaczej?". Owszem, ludziom coraz bardziej się nie chce pisać komentarzy, ale gdy widzą ciekawy film, angażujący, uczący czegoś albo po prostu, dostarczający nam rozrywki, wówczas chętniej coś napiszą, udostępnią itd.


Fajnym pomysłem jest też nagrywanie odpowiedzi na komentarze w formie wideo, a nie odpowiadanie na nie tylko w formie pisemnej. Jeśli ktoś zadał ci ciekawe pytanie albo poruszył ciekawą kwestię, nagraj odpowiedź w formie wideo.


Pamiętaj, by na profilu nie robić misz-maszu. Publikuj na jeden konkretny temat lub na tematy, które w jakiś istotny sposób się ze sobą łączą. Jeśli zbliża się okres sprzedaży jakiegoś twojego produktu, pamiętaj, aby w jednym momencie promować ten jeden produkt. Linki do sprzedaży powinny znaleźć się w każdym bio na twoich social mediach. I co najważniejsze - na filmach nie prowadzimy sprzedaży bezpośredniej, bo to nie działa. Raczej skupiamy się na przekazywaniu wiedzy, na LIVE na których mówicie, jakie korzyści można wyciągnąć z danego produktu, co on nam daje, pokazać coś przed i po, proces powstawania, zrobić film z sondą uliczną, gdzie np. pytasz ludzi o zdanie nt. zapachu dajmy na to - twoich świec.


Koniecznie zobacz mój poprzedni materiał 7 pomysłów na zwiększenie zasięgów na TikToku



Dziękuję za lekturę! Pamiętaj, aby zaobserwować mnie na:



Postaw wirtualną kawę i wspomóż wydanie kolejnej książki



bottom of page